1 Week to go! - Reisverslag uit Druten, Nederland van Jori Mulukom - WaarBenJij.nu 1 Week to go! - Reisverslag uit Druten, Nederland van Jori Mulukom - WaarBenJij.nu

1 Week to go!

Door: Jori van Mulukom

Blijf op de hoogte en volg Jori

25 Juli 2013 | Nederland, Druten

Volgende week is het dan zover, het grote avontuur kan beginnen. Acht maanden naar Malta. Daar zijn heel veel leuke dingen aan verbonden, maar ook wat minder leuke dingen. Ik ben namelijk maar vast begonnen met het inpakken van mijn koffer. Wat een karwei zeg... Wat wil ik wel mee nemen en wat niet?

Ik wil natuurlijk alles meenemen, maar 20 kilo bagage is erg weinig. Eerst wilde ik een extra koffer, dit viel alleen een beetje duur uit. Dit werd namelijk €270,00 euro voor 20 kilo, en dat te bedenken dat het ook nog terug moet naar Nederland... Ach dat moet wel goed komen. :-)

Nummer 'lastig ding' twee wordt dan ook echt: het afscheid nemen van iedereen. Ik heb al tegen een paar vriendinnetjes 'doei' gezegd. Zij komen pas na 2 augustus terug van vakantie. Niet getreurd ze hebben de perfecte uitvinding voor mensen in het buitenland:'Skype'! Zo kan ik gratis videobellen met familie en vriendinnen. Handig en zo kunnen ze mij die 8 maanden blijven zien, of ik hun... Het is maar net hoe je het bekijkt.

Ik heb ontzettend veel zin om te gaan. Het is wel een beetje raar om te bedenken dat je dadelijk acht maanden niet in Druten bent, maar daar zal ik vast snel aan wennen. Ook heb ik erg veel zin in mijn stage. Voor de mensen die het nog niet weten, ik ga stage lopen bij 'Where's Everybody'. Zij produceren een groot deel van de televisie op Malta. Ik ga daar werken op de communicatie afdeling, als communicatie medewerker. Ook mag ik mij gaan verdiepen in de evenementen en marketing sector van dit bedrijf. Dit wordt dus een stage met veel afwisseling en (hopelijk) leuke projecten.

Natuurlijk moet ik ook ergens wonen, dit ga ik doen in een studenten appartement in de stad Sliema. Ik woon daar met 3 of 4 andere studenten. Wie dit zijn, weet ik pas volgende week vrijdag. Sliema is de 'bruisende' stad van Malta. Hier vind je de meeste attracties en bezienswaardigheden van het eiland. Sliema grenst aan St. Julians waar je één van de weinige zandstranden kunt vinden. Ook vind je in St. Julians de uitgaansgelegenheden, erg belangrijk vind ik zelf.

Verder kijk ik er erg naar uit om het mooie eiland te gaan ontdekken en om mijn vriendinnetje Danique te gaan ontvangen op Malta. Danique zal voor 4 maanden stage gaan lopen op Malta. Zij doet de andere helft in Nederland. Dit was ook een optie die je kon kiezen.


Het aftellen is dus begonnen! Ik ben zelf heel benieuwd naar wat er komen gaat. Aan de linkerkant van deze pagina kun je jezelf aanmelden voor een automatische mailing. Zodra ik weer een reisverslagje heb geschreven, krijg je hier bericht van in je mail.



Bye, Jori

  • 25 Juli 2013 - 23:16

    Margot:

    Lieve Jori! Heel veel succes met de voorbereidingen, ik weet hoe je je voelt en het gaat zeker goed met je komen! Ik ga je volgen xx

  • 26 Juli 2013 - 15:11

    Rianne:

    Hartstikke leuk dit verslag Jori, ik zal ze met plezier elke keer lezen. xxxxx mama

  • 01 Augustus 2013 - 11:51

    Marco:

    Veel succes meid! xxx papa

  • 05 Augustus 2013 - 13:10

    Mary Koppers:

    hallo Jori,( theo zou zeggen boeremoesje), als een baan vinden niet gaat lukken in wat je nu studeert, kan altijd nog schrijver worden. al een leuk verslag gelezen. de wereld is klein, skype facebook. we gaan je volgen en genieten van je verslagen. liefs maryxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jori

Actief sinds 22 Feb. 2013
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 5013

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2013 - 01 April 2014

Mijn eerste reis, Malta

Landen bezocht: