Nog lang niet naar huis! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Jori Mulukom - WaarBenJij.nu Nog lang niet naar huis! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Jori Mulukom - WaarBenJij.nu

Nog lang niet naar huis!

Door: Jori van Mulukom

Blijf op de hoogte en volg Jori

04 November 2013 | Malta, Sliema

Nog een maand en dan zitten we alweer op de helft. Voor mijn gevoel gaan de maanden steeds langzamer voorbij. Dat komt gewoon omdat het allemaal nu zo normaal is voor mij. Ik ben helemaal gewend en ik noem Malta ook al mijn thuis. Wat ik in het begin echt nog niet had. Ook deze maand is er weer veel gebeurd. We hebben afscheid genomen van Tanja, we zijn naar het Birgufest geweest, Blue Grotto, Pierre Cordina, Scuba diving at Gozo en Sunglasses at night with Halloween.

Ik vond het erg lastig om afscheid te nemen van Tanja. Ik heb haar elke dag gezien vanaf de dag dat ik aankwam. Dus het was niet alleen een goede vriendin geworden maar ook echt mijn maatje. De week voor haar vertrek hebben we met z’n drieën nog gegeten bij een restaurant in St. Julians. En daarna zijn we nog naar de film 2 Guns geweest. Erg gezellig avondje dus! Die week daarop zijn we nog op uitnodiging van Tanja uit eten geweest bij ons favo sushi restaurant. Samen met haar vader en opa. Die avond zelf nog even flink op stap geweest en toen was het zondag toch echt zo ver. Danique en ik hebben toch wel een traantje (flink wat traantjes) gelaten. Natuurlijk blijven we contact houden en zien we elkaar hopelijk snel weer!

Danique, Ilse en ik zijn vrijdag 11 oktober naar het Birgufest geweest. Het is een echt cultuurfeest met muziek, kraampjes en lekkernijen. Op zaterdag 12 oktober zou het hele stadje verlicht worden met kaarsjes. Helaas konden we hier niet heen omdat we dachten dat we naar een super tof feest zouden gaan. Pierre Cordina birthday bash. Dit was echter een flop. Wat een saai feest. We zijn er ook maar anderhalf uur geweest en daarna doorgegaan naar Paceville. Dat was natuurlijk wel weer leuk. Diezelfde middag zijn we vertrokken naar de Blue Grotto. Toen we hier aankwamen zagen we dat het water te wild was en dus de bootjes niet naar de Blue Grotto gingen. Dit was echt een teleurstelling want we hadden er drie uur over gedaan, om er te komen. Danique en ik zijn samen met drie andere meiden (Sanne, Kim en Irma) afgelopen weekend weer naar de Blue Grotto geweest. Dit keer hadden we van te voren gebeld voor het geval we weer voor een teleurstelling kwamen te staan. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de grotten om de Blue Grotto heen, mooier vindt dan die grot zelf. Maar ik ben wel blij dat we het gezien hebben.

Op zaterdag 19 oktober zijn we gaan duiken op Gozo. Dat was echt leuk om een keer te doen! We hadden een ‘try-dive’ gedaan omdat het natuurlijk onze eerste keer was. Dit houdt in dat je eerst een film met instructies te zien krijgt voordat je het water in gaat. Zo krijg je precies te weten hoe het pak wat je aankrijgt werkt, en wat de gebaren onderwater zijn. Ik vond in het begin het ademen onder water ook erg vervelend. Het is alsof je opeens heel erg benauwd wordt. Dat vond ik tenminste. We zouden eerst gaan duiken in het mooie blauwe water, dit water was helaas te ruig voor een proef duik. We gingen dus naar een ander gedeelten en daar was het ‘normale’ water. Het was dus niet erg spectaculair onder water, maar we hebben wel genoeg gezien.

Afgelopen weekend hebben we een super tof feest gehad! Sunglasses at night. Zonnebril was verplicht en voor de rest mocht je het zelf weten hoe je verkleed ging, het was natuurlijk Halloween. Wij zijn eigenlijk niet verkleed gegaan. We hoorde van verschillende Maltese collega’s dat het hier niet zo was als bijvoorbeeld in Amerika. Er waren ook maar enkele mensen verkleed. Dit feest deed me een beetje denken als een avond in Nederland. Van te voren waren we bij het appartement van Stef, Daan en Floris want Ilse en Stef vierde hun verjaardag. Daarna gingen we dus door naar Sunglasses.

Sinds vorige week ben ik begonnen met het werken tijdens de opnames van Hadd Ghalik. Ik leer echt ontzettend veel. Het is alleen jammer dat het in het Maltees is, dus ik versta er vrij weinig van. Zo zie ik wel wat het eindresultaat is dus dat is alleen maar leuk. Het is wel een hele hectische avond, veel stressen. Maar ook dat vind ik stiekem wel heel erg leuk, die druk en spanning dat hoort er ook bij. Afgelopen donderdag ben ik weer geweest en ik krijg al steeds meer taken. Ik zal wat foto’s van de studio erbij doen.

Het gaat dus nog steeds heel erg goed met mij en voorlopig wil ik nog niet naar huis!

Sal-ħin li jmiss!

Jori

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jori

Actief sinds 22 Feb. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 4993

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2013 - 01 April 2014

Mijn eerste reis, Malta

Landen bezocht: